Тема досвіду: «Акмеологічний простір як інновація щодо підвищення ефективності навчального процесу на уроках української мови та літератури»
Базова модель досвіду
Актуальність теми:
Освітня політика України в умовах глобалізації розбудовується з врахуванням двох завдань:1) інтеграція України у світове товариство, що вимагає від людини володіння новими парадигмами мислення; 2) збереження національної незалежності, що потребує підтримки власних інтересів не лише в економіці, політиці, озброєнні, але і в системі освіти. Підхід до людини як вищої цінності, джерела соціального прогресу, активного творця свого життя, відповідального члена суспільства змушує переосмислити акценти в навчанні й вихованні підростаючого покоління та місця педагога в цьому процесі.
Новітні умови життя потребують сучасної, творчої, самостійної, а головне, зрілої особистості, здатної успішно реалізуватися в усіх сферах людської діяльності.
Перспективність досвіду:
характеризує спосіб стимулювання всіх суб’єктів навчально-виховного процесу до «акме»;
забезпечує розвивальні можливості освітнього простору та розвиток потреб суб’єктів навчально-виховного процесу щодо збереження та підвищення самооцінки, визнання з боку оточуючих, самореалізації;
у центрі акмеологічного впливу–цілісний розвиток особистості, яка:
прагне здобути високу якість освіти;
прагне до успішного саморозвитку, самореалізації, самоствердження;
є носієм духовних загальнолюдських і національних цінностей;
має чітку державницьку позицію;
є конкурентноздатною особистістю, схильною до критичного мислення;
володіє лідерськими здібностями.
сприяє засвоєнню мови не за допомогою механічного заучування, а комунікативним шляхом;
забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;
дозволяє оригінально підійти до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури;
сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні
дозволяє реалізуватися творчим задумам учнів.
Мета досвіду:
створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня, оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на уроках словесності;
вироблення в учнів уміння проектувати своє майбутнє на основі ситуацій, розглянутих у літературних творах;
розвиток уміння виокремлювати позитивні та негативні характери героїв, формувати на їхній основі свій ідеал;
активізувати спрямованість учнів до самонавчання, самоорганізації, самоконтролю тощо (бо, як відомо, «навчити не можна, можна навчитися»);
допомогти старшокласникам у досягненні вершини свого саморозвитку шляхом створення умов єдиного освітнього простору.
Інноваційна значущість:
Акмеологічно спрямований урок є інноваційним порівняно з традиційним, тому що його метою є не тільки засвоєння системи знань ( мета традиційного навчання), а й діяльність учителя та учня, спрямована на розкриття учнем внутрішніх потенційних можливостей.